Politica de confidentialitate

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE

  1. Cine suntem

Alliance Healthcare Romania S.R.L., cu sediul social situat în str. Amilcar C. Săndulescu nr. 7, sectorul 6, București, România, înregistrată la Registrul Comerțului București cu nr. J40/9802/1996, cod unic de înregistrare 8955860, e-mail dataprotection@alliance-healthcare.ro (denumită în continuare „Societatea” , „AHR” sau ”noi”) este operatorul de date cu caracter personal și entitatea care deține și administrează această platformă online prin intermediul căruia sunt colectate și prelucrate datele dvs. cu caracter personal atunci când utilizați și achiziționați produse prin intermediul platformei Alphega - https://comanda.alphega-farmacie.ro/toate-produsele/ (”Magazinul online” sau ”Platforma”).

Tratăm cu seriozitate și responsabilitate aspectele privind confidențialitatea datelor dvs. cu caracter personal și ne angajăm să respectăm principiile prevăzute de legislația privind protecția datelor aplicabilă în România, inclusiv prevederile Regulamentului General privind Protecția Datelor (UE) 2016/679 referitor la protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, și de abrogare a Directivei 95/46/CE („GDPR”). 

Această Politică de confidențialitate („Politica”) descrie modul în care datele dumneavoastră cu caracter personal sunt colectate, utilizate și transmise atunci când utilizați sau faceți o achiziție din Magazinul online. 

Prezenta Politică (alături de Termenii și Condițiile Platformei, Politica privind Cookies și orice alte documente disponibile în Platformă) urmărește să vă ofere informații cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal pe care ni le furnizați sau pe care le colectăm în legătură cu dvs. în raporturile pe care le avem prin intermediul Platformei în contextul achiziționării de către dvs. a produselor disponibile în Platformă. 

Depunem toate eforturile și luăm toate măsurile rezonabile astfel încât și farmaciile partenere AHR care vând produse prin intermediul Platformei („Farmaciile”) și, care, prin intermediul acesteia și în contextul unei achiziții de produse, au acces la datele dvs. cu caracter personal, să asigure confidențialitatea și protecția datelor dvs. cu caracter personal. Cu toate acestea, vă rugăm să aveți în vedere faptul că Farmaciile sunt la rândul lor operatori de date cu caracter personal, care sunt în mod independent și separat răspunzători pentru modul în care vă prelucrează datele. Astfel, ei sunt operatori cu privire la toate datele dvs. cu caracter personal la care au acces prin în contextul unei achiziții de produse realizate prin intermediul Platformei, dar și cu privire la orice alte operațiuni de prelucrare pe care Farmaciile le efectuează asupra datelor dvs. (de exemplu, pentru evidențele lor interne). Pentru detalii despre prelucrările de date efectuate de către Farmacii, vă rugăm să consulți informațiile puse la dispoziție de către acestea sau să le solicitați direct lor respectivele informații. 

Vă rugăm să citiți cu atenție informații de mai jos, pentru a înțelege practicile noastre cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal și modul în care le vom trata. 

 

  1. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

    1. Scopurile, temeiurile și durata prelucrării datelor

Scopul și categorii de date

Temeiul prelucrării

Durata prelucrării

Scop: Crearea unui cont de utilizator în Platformă.

Categorii de date: Nume, prenume, adresa de e-mail, adresa poștală, numărul de telefon, data nașterii, sex.

Încheierea, respectiv executarea contractului încheiat între dvs. și Societate în vederea permiterii utilizării Platformei și achiziționării produselor disponibile în Platformă.

Pe durata utilizării Platformei, precum și ulterior, în conformitate cu politicile interne ale Societății și obligațiile legale care îi revin, precum și cu perioada de prescripție.

Scop: Gestionarea comunicărilor dintre dvs. și Societate privind utilizarea Platformei și/sau achiziționarea produselor disponibile în Platformă prin intermediul e-mail-ului sau telefonului.

Categorii de date: Nume, prenume, adresa de e-mail, adresa poștală, numărul de telefon, data nașterii, sex și/sau orice alte date puse la dispoziția Societății de către dvs. pe parcursul comunicărilor. 

Executarea contractului încheiat între dvs. și Societate în vederea permiterii utilizării Platformei și achiziționării produselor disponibile în Platformă.

Interesul legitim al Societății de a menține o bună relație cu utilizatorii prin furnizarea de răspunsuri la orice întrebări, sugestii, cereri sau reclamații.

Pe durata utilizării Platformei, precum și ulterior, în conformitate cu politicile interne ale Societății și obligațiile legale care îi revin, precum și cu perioada de prescripție. 

Scop: Punerea la dispoziție a Platformei în vederea facilitării achizițiilor de produse de către dvs. în calitate de cumpărător și Farmacii în calitate de vânzător.

Categorii de date: Nume, prenume, adresa de e-mail, adresa poștală, numărul de telefon, data nașterii, sex.

Executarea contractului încheiat între dvs. și Societate în vederea permiterii utilizării Platformei și achiziționării produselor disponibile în Platformă.

Pe durata utilizării Platformei, precum și ulterior, în conformitate cu politicile interne ale Societății și obligațiile legale care îi revin, precum și cu perioada de prescripție.

Scop: Furnizarea serviciului de încărcare a rețetei medicale în Platformă în vederea achiziționării produselor disponibile în Platformă pentru care este necesară prezentarea unei rețete medicale. 

Categorii de date: Totalitatea datelor privind starea de sănătate disponibile în rețeta medicală pe care dvs. ați încărcat-o în Platfromă (de exemplu, sub formă de poză); date de identificare (Nume, prenume, adresa de e-mail, adresa poștală, numărul de telefon, data nașterii, sex) și/sau orice alte date puse la dispoziția Societății în acest scop.

Executarea contractului încheiat între dvs. și Societate în vederea permiterii utilizării Platformei și achiziționării produselor disponibile în Platformă.

Consimțământul dvs. cu privire la prelucrarea datelor privind sănătatea.

Pe durata utilizării Platformei, precum și ulterior, în conformitate cu politicile interne ale Societății și obligațiile legale care îi revin, precum și cu perioada de prescripție.

Pe durata derulării relației contractuale determinată de utilizarea Platformei sau până la retragerea consimțământului pentru datele privind sănătatea.

Scop: Generarea de oferte și comunicări personalizate și furnizarea de oferte personalizate sau alte informații promoționale privind produsele disponibile în Platformă, inclusiv ale partenerilor Societății.

Categorii de date: Totalitatea datelor ce reies din istoricul dvs. de achiziții de produse prin intermediul Platformei; nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon.

Consimțământ.

Pe durata derulării relației contractuale determinată de utilizarea Platformei sau până la retragerea consimțământului.

Scop: Furnizarea de oferte sau alte informații promoționale privind produsele disponibile în Platformă, inclusiv ale partenerilor Societății. 

Categorii de date: Nume, prenume, adresa de e-mail, număr de telefon.

Consimțământ.

Pe durata derulării relației contractuale determinată de utilizarea Platformei sau până la retragerea consimțământului.

Scop: Procesarea achizițiilor produselor disponibile în Platformă, pentru a putea plasa comenzi online și pentru ca noi să asigurăm prelucrarea, confirmarea, îndeplinirea și facturarea comenzilor și să comunicăm cu dvs. legat de achiziții, precum și pentru a îți furniza servicii post-vânzare legate de soluționarea oricăror cereri de anulare a comenzilor, returmarea produselor în baza dispozițiilor legale aplicabile privind vânzarea la distanță, soluționarea oricăror probleme legate de executarea comenzilor și rambursarea contravalorii acestora. 

Categorii de date: Date de identificare (Nume, prenume, adresa de e-mail, numărul de telefon, adresa poștală); date privind comanda (produsele achiziționate, prețul, numărul de referință și data comenzii, metoda de plată, banca emitentă a cardului).

Executarea contractului încheiat între dvs. și Societate în vederea utilizării Platformei și achiziționării produselor disponibile în Platformă.

Pe durata contractului încheiat și pe perioada necesară ulterior încetării contractului pentru protejarea drepturilor Societății având în vedere legea aplicabilă contractului, inclusiv perioada de prescripție și termenele prevăzute de către legislația fiscală și contabilă.

Scop: Gestionarea, întreținerea și asigurarea funcționalității Platformei.

Categorii de date: Orice date aflate în Platformă, introduse de către dvs. în Platformă.

Interesul legitim al Societății în ceea ce privește gestionarea propriilor sisteme de comunicații și IT.

Consimțământul tău cu privire la prelucrarea datelor privind sănătatea.

Pe durata derulării relației contractuale determinată de utilizarea Platformei sau până la retragerea consimțământului pentru datele privind sănătatea. 

Scop: Monitorizarea traficului și îmbunătățirea conținutului Platformei prin implementarea și folosirea modulelor cookie, astfel cum este detaliat prin Politica privind cookies.

Interesul legitim al Societății în ceea ce privește asigurarea funcționării corespunzătoare a Platformei și consimțământ pentru unele cookies. 

Pe durata existenței modulelor cookies, conform Politicii privind cookies.

    1. Colectarea datelor cu caracter personal

Societatea colectează direct de la dvs. datele cu caracter personal atunci când ni le puneți la dispoziție prin intermediul Platformei, conform celor de mai sus.

  1. Destinatarii datelor cu caracter personal

    În vederea furnizării la cele mai bune standarde a Platformei și a produselor sau în vederea îndeplinirii obligațiilor sale legale ori în urmărirea intereselor sale legitime potrivit scopurilor de prelucrare prevăzute prin prezentul document, Societatea poate dezvălui date cu caracter personal către următoarele categorii de destinatari: (i) partenerilor contractuali și prestatorilor de servicii ai Societății (inclusiv împuterniciților). Acești parteneri pot fi: Farmaciile ale căror produse sunt disponibile în Platformă, furnizorul Expert Software care ne furnizează servicii de întreținere tehnică a Aplicației, precum și furnizorul Netopia Payments care ne furnizează servicii de procesare a plăților efectuate în vederea achitării produselor disponibile în Platformă; (ii) autorități publice, auditori financiari sau instituții cu competențe în realizarea de inspecții și controale asupra activității și activelor Societății. Aceste autorități publice sau instituții pot fi: Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, ANPC, Agenția Național de Administrare Fiscală sau alte autorități cu competența de a verifica bazele noastre de date; (iii) pentru respectarea unei cerințe legale sau pentru protejarea drepturilor și activelor Societății noastre sau ale altor entități sau persoane, precum instanțe de judecată, avocați, notari, executori judecătorești; (iv) terți achizitori, în măsura în care activitatea Societății ar fi transferată (în totalitate sau parțial), iar datele persoanelor vizate ar fi parte din activele care fac obiectul unei astfel de tranzacții. 

    Unii dintre aceștia sunt terțe părți care nu intenționează să prelucreze datele, însă pot avea acces la acestea în îndeplinirea sarcinilor sau în interacțiunile lor cu Societatea, cum ar fi societăți care asigură întreținere tehnică, auditori financiari sau juridici.

    Datele cu caracter personal pe care le divulgăm terțelor părți sunt limitate la informațiile cu caracter personal minime în funcție de necesitatea dezvăluirii acestora și cu impunerea în sarcina terților împuterniciți a anumitor obligații raportat la prelucrarea datelor, precum obligația de a nu utiliza datele cu caracter personal în niciun alt scop decât cel pentru care le-au fost dezvăluite. Astfel, depunem toate eforturile pentru a ne asigura că toți destinatarii datelor cu caracter personal respectă obligațiile privind siguranța și securitatea datelor.

    1. Transferul datelor cu caracter personal în străinătate

    De regulă, Societatea nu transferă date cu caracter personal în afara României, nici către state din Uniunea Europeană (”UE”) sau Spațiul Economic European („SEE”) și nici către state din afara UE/SEE.

    Pentru orice transfer realizat de Societate în străinătate va asigura respectarea cerințelor legale prevăzute de GDPR în acest sens.

    În prezent, atât Platforma cât și baza de date fizică și electronică conținând date cu caracter personal sunt găzduite/stocate pe servere securizate din România aflate în proprietatea Societății.

  2. Ce se întâmplă cu datele TALE cu caracter personal după încetarea prelucrării

Societatea prelucrează datele cu caracter personal doar pe perioada de timp necesară pentru atingerea scopurilor de prelucrare explicate în cadrul secțiunii de mai sus, cu respectarea în același timp a cerințelor legale în vigoare. În cazul în care Societatea va stabili că are un interes legitim sau o obligație legală de a prelucra în continuare datele tale cu caracter personal în alte scopuri, vei fi informat în mod corespunzător în acest sens.

Odată ce perioada de prelucrare indicată mai sus expiră, iar Societatea nu mai are motive legale sau legitime de a vă prelucra datele cu caracter personal, datele vor fi șterse în conformitate cu procedurile noastre interne, care pot implica arhivarea, anonimizarea sau distrugerea acestora. 

  1. Luarea deciziilor în mod automat și crearea de profiluri în mod automat

Datele cu caracter personal la care se face referire în prezenta nu sunt supuse unor procese decizionale automatizate, inclusiv crearea de profiluri. Generarea și transmiterea de oferte și comunicări personalizate implică analiza de către personalul nostru a informațiilor disponibile în Platformă indicate in secțiunea II din această Politică, astfel încât să îți oferim produse dedicate nevoilor tale.

  1. REFUZUL FURNIZĂRII DATELOR ȘI CONSECINȚELE ACESTUIA

Furnizarea datelor tale cu caracter personal este necesară în vederea înscrierii în Platformă și furnizării produselor și reprezintă o obligație contractuală, o obligație necesară pentru încheierea unui contract cu Societatea, iar în unele cazuri o obligație legală, potrivit scopurilor menționate mai sus la secțiunea I. Refuzul de a furniza datele cu caracter personal, necesare realizării scopurilor menționate mai sus, va conduce la imposibilitatea Societății de a îți înregistra cererea de înscriere în Platformă și, implicit, de a îți oferi posibilitatea de a achiziționa produsele disponibile în Platformă.

  1. Securitatea prelucrării datelor

Societatea depune eforturi constante de evaluarea și actualizarea măsurilor de securitate implementate pentru a asigura o prelucrare a datelor cu caracter personal în condiții de siguranță și securitate. 

  1. Drepturile DVS. în ceea ce privește prelucrarea datelor

În calitate de persoană vizată beneficiați de următoarele drepturi: 

  1. Dreptul de acces la datele cu caracter personal prelucrate: dreptul de a obține confirmarea faptului că datele dvs. cu caracter personal sunt sau nu prelucrate și, în caz afirmativ, de a avea acces la tipul de date cu caracter personal și condițiile în care sunt prelucrate;

  2. Dreptul de a solicita rectificarea sau ștergerea datelor cu caracter personal: posibilitatea de a solicita rectificarea datelor cu caracter personal inexacte, completarea datelor incomplete, sau ștergerea datelor dvs. cu caracter personal în cazul în care (i) datele nu mai sus necesare în scopul inițial (și nu există un nou scop legal), (ii) temeiul juridic al prelucrării este consimțământul persoanei vizate, persoana vizată își retrage consimțământul și nu există alt temei legal, (iii) persoana vizată își exercită dreptul de a se opune, iar operatorul nu are motive legitime care să prevaleze pentru a continua prelucrarea, (iv) datele au fost prelucrate ilegal, (v) ștergerea este necesară pentru conformarea cu legislația UE sau legislația română, sau (vi) datele au fost colectate în legătură cu servicii ale societății informaționale oferite copiilor (dacă este cazul), când se aplică cerințe specifice cu privire la consimțământ;

  3. Dreptul de a solicita restricționarea prelucrării: dreptul de a obține restricționarea prelucrării în cazurile în care: (i) considerați că datele cu caracter personal prelucrate sunt inexacte, pentru o perioadă care să permită operatorului să verifice exactitatea datelor cu caracter personal; (ii) prelucrarea este ilegală, dar nu doriți să ștergem datele cu caracter personal, ci să restrângem utilizarea acestor date; (iii) în cazul în care operatorul de date nu mai are nevoie de datele dvs. cu caracter personal în scopurile menționate mai sus, însă dvs. aveți nevoie de date pentru a constata, exercita sau apăra un drept în instanță; sau (iv) v-ați opus prelucrării, pentru intervalul de timp în care să verificăm dacă temeiurile legitime ale operatorului de date prevalează asupra drepturilor persoanei vizate;

  4. Dreptul de a vă retrage consimțământul cu privire la prelucrare, atunci când prelucrarea are la bază consimțământul, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate până în momentul respectiv;

  5. Dreptul de a vă opune cu privire la prelucrarea datelor din motive legate de situația particulară în care vă aflați, atunci când prelucrarea se întemeiază pe interes legitim, precum și de a vă opune, în orice moment, prelucrării datelor în scopuri de marketing direct, inclusiv crearea de profiluri;

  6. Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automatizată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o afectează pe aceasta în mod similar într-o manieră semnificativă;

  7. Dreptul la portabilitatea datelor, însemnând dreptul de a primi datele cu caracter personal pe care le-ați furnizat operatorului de date într-o formă structurată, utilizată în mod curent și care poate fi citită automat, precum și dreptul de a transfera respectivele date către un alt operator, în cazul în care prelucrarea se bazează pe consimțământul dvs. sau executarea unui contract și este efectuată prin mijloace automate;

  8. Dreptul de a depune plângere în fața Autorității de Protecție a Datelor (ANSPDCP) și dreptul de a vă adresa instanțelor de judecată competente.

Drepturile de mai sus pot fi exercitate în orice moment. Pentru exercitarea acestor drepturi, puteți să adresați o solicitare în scris, datată și semnată sau în format electronic la detaliile de contact indicate mai jos.

  1. DATELE CU CARACTER PERSONAL ALE minorilor

Societatea nu colectează, nu păstrează și nici nu folosește date cu caracter personal ale persoanelor cu vârsta sub 18 ani.

  1. ModalitateA de contact

Puteți adresa orice întrebare, folosind următoarele detalii de contract:

Alliance Healthcare Romania S.R.L., adresa poștală: str. Amilcar C. Săndulescu nr. 7, sectorul 6, București, România în atenția Responsabilului cu protecția datelor, adresa de e-mail: dataprotection@alliance-healthcare.ro

  1. MODIFICĂRI LA ACEASTĂ POLITICĂ

Această Politică poate suferi din când în când modificări și poate fi actualizată de către Societate, după cum va fi necesar. Societatea te va notifica cu privire la orice modificări materiale sau substanțiale ale acestei Politici și se va asigura că respectiva notificare este efectuată într-o manieră care asigură luarea acestora la cunoștință de către tine, spre exemplu prin publicarea în secțiunea „Legal” din magazinul online - https://comanda.alphega-farmacie.ro/toate-produsele/